Handelsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
Blomsterglæde
Rikke Skovgård Christensen
Vestervangsvej 11
8860 Ulstrup
CVR-nummer: 45084094
Email: kontakt.blomsterglaede@gmail.com
Priser og betaling
Alle priser i webshoppen er i DKK og inklusiv moms og eksklusiv omkostninger for levering. Vi forbeholder os ret til at ændre priser fra dag til dag.
Blomsterglæde modtager betaling med: Visa/Dankort, Mastercard, Apple Pay, Google Pay og Shop Pay. Dit køb pålægges ingen transaktionsgebyrer.
Betaling af ordren trækkes fra din konto, når varen afsendes.
Der tages forbehold for prisfejl, udgåede og udsolgte varer.
Levering
Vi leverer varer inden for Danmark (undtaget Grønland og Færøerne).
Leveringstiden for din ordre er normalt 2-4 hverdage. Afviger leveringen fra dette, får du besked.
Prisen på leveringen afhænger af ordrens størrelse.
Ved uafhentede pakker
Sendes pakken retur til Blomsterglæde på grund af manglende afhentning i pakkeshop anses det som fortrydelse af køb, og fragtomkostninger for returforsendelsen modregnes det beløb, du skulle have retur.
Ved køb af knolde og løg
Ordren skal åbnes ved modtagelsen for at sikre ventilation. De skal plantes hurtigst muligt. NB! Knolde tåler ikke frost, og derfor sendes ordrer indeholdende knolde ikke ved temperaturer under 0 grader, og dette kan forlænge leveringstiden.
Retur- og fortrydelsesret
Der er 14 dages fuld returret på varer købt på blomsterglæde.dk, og perioden regnes fra den dag, du modtager din odre.
Du afholder returneringsomkostninger.
Fortrydelse skal meldes senest 14 dage efter købet på INDSÆT EMAIL. Ordren skal være returneret senest 14 dage efter, du har informeret om brug af fortrydelsesretten.
Varer skal sendes retur til:
Blomsterglæde
Vestervangsvej 11
8860 Ulstrup
NB! Er emballagen på varen brudt, ophører returretten. Blomsterglæde vurderer, om emballagen har været brudt.
Blomsterglæde.dk har ikke mulighed for ombytning, og du bedes returnere den uønskede vare (se fortrydelsesret) og bestille den nye vare efterfølgende.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der to års reklamationsret på produkter, og den gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationsretten er begrænset, da varerne har en kortere holdbarhed.
Reklamationsretten dækker ikke skader, slitage og fejl, der skyldes fejlbehandling eller udefra påvirkning, herunder bl.a og ikke kun forkert håndtering, skadedyrsangreb og vejrmæssige forhold.
Reklamation over fejl og mangler skal ske inden for rimelig tid for at være berettiget. Blomsterglæde afholder returneringsomkostninger ved reklamationer.
Vær opmærksom på, at jord, lys, omgivelser og planteforhold kan have indflydelse på vækst og blomsterfarver.
Ved køb af løg og knolde
Reklamationsrettet er begrænset på grund af deres naturlige holdbarhed.
Ved køb af frø
Reklamationsretten er forkortet til seks måneder på grund af begrænset levetid. Der er en række forhold, der kan påvirke spireevne, og du kan blive forelagt krav om fotodokumentation af spirer, jordforhold, omgivelser og processen for at Blomsterglæde kan vurdere, om reklamationsretten er gældende.
Persondatapolitik
Vi modtager kundedata, når du køber en vare og videregiver oplysninger. Vi har brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Mailadresse
Informationer om, hvad dit køb indeholder
Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Vi behandler dem med det formål at kunne levere din ordre og behandle henvendelser vedrørende din ordre.
Klagemuligheder
Ved klage over et produkt købt hos Blomsterglæde, kontakt da kontakt.blomsterglaede@gmail.com.
Hvis vi ikke finder en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg: Klageportal.
Indgiver du en klage, skal du oplyse Blomsterglædes emailadresse: kontakt.blomsterglaede@gmail.com.